Aankomst in Jakarta!

25 juli 2012 - Jakarta, Indonesië

Yes, we zijn gearriveerd in Indonesie! Na een redelijk vermoeiende reis (de 1 kon er iets beter tegen als de ander) zijn we gisteren aangekomen in Jakarta. Bij de douane ging het meteen op de relaxte tour, voor we uiteindelijk onze koffers hadden waren we 1,5 uur verder! Dadun stond al ongeduldig op ons te wachten en het was een ontzettend leuk weerzien.

Met de busjes naar ons hotel gereden, koffers naar de kamers en relaxen maar! Op het terras bij het zwembad lekker gegeten, gedronken en op tijd naar bed, we waren allemaal moe. Het tijdsverschil en weinig slaap begonnen we allemaal goed te merken.

Vanochtend prima ontbijt in het hotel en om 10 uur met Dadun en Agus (2e chauffeur) Jakarta in gereden. Bij het VOC gebouw geweest, museum bezocht, naar de haven gewandeld en bij het nationaal monument geweest. Die zat helaas al dicht vanwege de Ramadan. Maar dat vonden een aantal niet zo erg, des te eerder konden we terug naar het hotel om te zwemmen!

Vanavond nog lekker ergens eten, Dadun weet nog een goed restaurant, we zijn benieuwd!

Groeten van ons allemaal!

1. Nannie van otterloo:
    25 juli 2012
    't Ziet er allemaal chique uit; de vliegtuigstoel, de bus; waar is de overzichtsfoto van Jakarta gemaakt ? Laat Dadun jullie ook de sloppenwijken en de open riolen van Jakarta zien ?
    Horen ook bij een wereldstad hè ?
    'k Ben benieuwd naar jullie verhalen over de treinreis naar Djokjakarta ! Veel plezier en genieten !!! Nannie

ps: Geloof het of niet, maar Truus en ik hebben vandaag 25 km gefietst; naar kasteel Hackfort en via een omweg weer naar de flat Hackfort.
  2. Ramon:
    26 juli 2012
    Hallo,
    Mochten jullie Yogyakarta nog bezoeken, hier een website met wat informatie http://www.yogyakarta.nl Vooral de fietstours in Yogyakarta zijn aan te raden!

Fijne reis door Indonesie!
    Groet
    Ramon