Dag 16 van Lovina naar Tuban

9 augustus 2012 - Kuta, Indonesië

Vandaag zijn we naar ons laatste hotel gereden, Santika Premiere Beach Resort in Tuban, in het zuiden van Bali. Vanochtend om 9 uur vertrokken om via een prachtige route door de bergen naar het zuiden te rijden. Veel apen gezien onderweg en ook gestopt om ze te voeren.

Ook een bezoek gebracht aan Ubud, zo ongeveer de meest bekende plaats op Bali. Viel ons tegen, super toeristisch en dus megadruk. Winkels, winkels, winkels..... Gauw weer verder.

We kwamen rond 16.30 uur in ons hotel aan, ziet er mooi uit, zwembad voor de deur, je loopt zo het prive strand op, gezellige zitjes en restaurant aan het strand, live muziek erbij.... Kortom helemaal leuk!!

Voor Dadun en Agus betekende dit tevens het einde van hun begeleiding van onze groep. We hebben met zijn allen aan het strand een laatste keer bij elkaar gezeten. Dadun heeft een speech gehouden, evenals Peter en Gerard. Bij toeval werd er juist op dat moment vuurwerk afgestoken, hoe toepasselijk! Daarna hebben we ze uitgezwaaid op de parkeerplaats. Hadden we het voornemen om dit redelijk nuchter te doen, vergeet het maar.... Tranen met tuiten! We ontkwamen er niet aan, Dadun werd ook erg emotioneel dus probeer het dan maar droog te houden.... We weten dan ook niet of en wanneer we elkaar weer in levende lijve zullen zien, daardoor word je wel emotioneel. Dan is Indonesie toch wel heel ver weg... Gelukkig is er tegenwoordig skype, mail, sms etc, dus genoeg manieren om contact te houden. We hopen allemaal dat hij nog weer een keer naar NL kan komen, liefst met Rukoyah, dat zou echt leuk zijn. Wie weet.... Het is een bijzondere man met een ontzettend goed hart en dat geldt ook voor zijn vrouw.

Nu nog een paar dagen bijkomen en genieten hier in dit luxe oord, heerlijk! Mocht er zich hier nog wat bijzonders voordoen, dan melden we ons weer!!

Groeten van ons allemaal!

O ja, ik lees dat jullie snakken naar foto's.... Vergeet t maar, dat wordt wachten tot we weer thuis zijn. Het uploaden duurt per foto echt mega lang, meer als 5 minuten.... Das zonde van onze kostbare tijd hier!!! Die wifi hier is toch echt nog niet wat we thuis gewend zijn.... Dus nog even geduld.....

1. J.Riethorst:
    9 augustus 2012
    Hallo allemaal,
    Vanmiddag hebben we een halfuurtje zitten skypen met Peter en Titia.Net toen jullie weg waren om wat te eten.
    Hebben dus het afscheid van Dadun en zijn compaan al een beetje meegekregen.
    Vijftien jaar geleden kenden we Dadun nog niet zo als nu dus waren we toen erg nuchter met "Het allerbeste en de groeten"
    We hoorden ook over de voorgenomen Reunie in 2015.
    We zijn erg benieuwd of we dat beleven en of dat door gaat.
    En zeker met wie,waar en hoe.
    Geniet nog maar even goed van de laatste dagen.
    We zien jullie gauw!!!
    Groetjes uit Heemskerk
  2. Pa en Ma Wichgers:
    9 augustus 2012
    Je reisverslag weer gelezen.Kan me voorstellen dat het afscheid ontroerend is geweest want jullie hebben toch bijna 3 weken met elkaar opgetrokken en Indonesie is dan toch wel erg ver. Niet zomaar iets om even heen te gaan. Hier alles goed. Geniet nog lekker aan het strand. gr. papa en mama
  3. Paul:
    10 augustus 2012
    Genieten jullie er nog maar lekker van het mooie land!
    Kijk erg uit naar alle foto's met de verhalen erbij!
    Adios en tot snel (helaas voor jullie)
  4. Rob en Karin:
    11 augustus 2012
    Alle afscheid is moeilijk na zo een lange tijd met elkaar geweest te zijn. Zal ook wel vreemd zijn als jullie straks weer thuis zijn. Maar nu nog even lekker genieten van de rust en een hotel. Wij zijn blij jullie weer te zien over een paar dagen en alle verhalen te horen. Lieve groet pa en ma xx